به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و روز کتابدار برنامه شاخص فرهنگی شهرستانی با عنوان نویسندگان دیار من با حضور فرماندار و دیگر مسئولین ادارات فرهنگی شهرستان رضوانشهر در کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) رضوانشهر برگزار شد.
به مناسبت هفته کتاب، کتاب خوانی و کتابدار، نشست فرهنگی و صمیمی «نویسندگان دیار من» به همت رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان رضوانشهر و با همراهی فرماندار، شهرداران شهرستان و همکاری کارگروه فرهنگی شامل اساتید شعبانی، صالحی نژاد، طاهری، سبحانی، شکوری و محسن نژاد برگزار شد. این برنامه روز دوشنبه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۴ در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی رضوانشهر و با حضور نویسندگان بومی، فرهیختگان و فعالان فرهنگی برگزار شد. در این نشست، حامد ابراهیمی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان با تأکید بر ضرورت انس و الفت میان نویسندگان گفت:«هم افزایی میان اهل قلم، عامل مهمی در تقویت هویت فرهنگی این دیار است و کتابخانه های عمومی باید بستر این پیوند اندیشگی را فراهم کنند.» فرماندار رضوانشهر نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه اظهار داشت:«توسعه فرهنگی بدون نهادینه شدن کتاب خوانی امکان پذیر نیست و تقویت کتابخانه ها و حمایت از نویسندگان بومی یک ضرورت فرهنگی است.» در ادامه، اعضای کارگروه فرهنگی مقالات پژوهشی خود را در حوزه ادبیات بومی، هویت فرهنگی و راهکارهای گسترش کتاب خوانی ارائه کردند. همچنین دو نفر از نویسندگان شهرستان که به تازگی کتاب های جدیدی منتشر کرده اند، به معرفی آثار تازه چاپ و بیان تجربه های نوشتاری خود پرداختند. رئیس سپاه رضوانشهر نیز با تأکید بر نقش نویسندگان در انتقال ارزش های فرهنگی و تقویت انسجام اجتماعی، حمایت از فعالیت های ادبی را ضروری دانست. در پایان برنامه، از نویسندگان و فعالان فرهنگی شهرستان تقدیر شد.
ورود به سیستم
ارسال پیغام
شماره تماسنکته : شماره ثبت, شماره رکورد و یا هر داده ورودی که باعث بروز خطا شده است را در متن بازخورد ارسال نمایید.